הגינה שלך מתכונים נגד פטריות ברגליים ומי פנים לסתיו/מגזין ‘נשים’ אסתר לחמן

20150205_152916

אתם מבינות, הגענו משם- מהגינה. כולנו, בלי קשר לשאלה אם את אוהבת לגנן, אם יש לך מקום לעציץ או טרסה אם את מזהה גרניום לימוני- זה לא מעניין. כי בזיכרון הנשי העתיק- כולנו נבראנו בתוך גינה. גן עדן. ואני רואה את זה בכל פעם מחדש כשאני מביאה נשים ליער לגינה או לעציץ נענע.

אנחת רווחה, חיוך ונשימה- ‘הנה הם נזכרות ‘…אני חושבת לעצמי. אפילו זאת שעשתה אתמול פדיקור ולא רוצה ללכלך את הידיים בבוץ- אפילו היא נמסה מול ריחות עמוקים של מרווה קורנית ובזיליקום טרי.

זה פשוט מעבר לנו- יש משהו חי ופשוט ובסיסי כלכך בגינה, בעבר לא היתה פריבילגיה לוותר על הגינה היא הייתה הביטוח הלאומי של המשפחה- משם אכלו, משם לקחו חומרי ניקוי, חומרי טיפוח תרופות לכל בני המשפחה. הגינה הייתה הבנק המשפחתי – זרעים עברו מדור לדור בתור הנכס החשוב ביותר שיקיים את המשפחה וישמור עליה בריאה ושלמה. אבל עם השנים התרחקנו כולנו מהצורך הקיומי הזה. אנחנו מוצפים ומוקפים בשפע מדומה, לא חסר דבר. ועם זאת כולם חסרים.

כל יום נכנסים לחנות הטבע שלנו חסרונות אינסוף- לחץ דם גבוה, בעיות קשב וריכוז, שנים של אנטיביוטיקה, שלל מחלות עור מתינוקות ועד קשישים, מיגרנות ופטריות לכולם- התרגלנו לחיות עם גרד תמידי ברגליים , כאבי ראש מתח ולחץ נפשי יומיומיים.

IMG_9371והגינה? מחכה. כמו מלכה אמיתית פשוט נושמת בשקט צומחת וגודלת- מחכה שניזכר בה. שניזכר בנו. הקב”ה בחוכמתו פיזר בנדיבות שפע עלים צמחים פירות שרפים וזרעים שלא תלויים בנו ובאהבת הגינון שלנו- לכל מקום שתרימו ראש תמצאו אותם- ומרגע שתשתמשו בהם ותגלו את יעילותם פתאום תראו שהם מחכים לנו בכל מקום. לכן אני אוהבת טיולי ליקוט- קבוצת אנשים מטיילת סביב הבתים שלה ומגלה שהרחוב העירוני ביותר הוא בעצם ג’ונגל צמחי מרפא ומזון.

המבט כבר לא חוזר להיות כשהיה וההרגשה מדבקת- פתאום מתחילים לממש כל עלה רענן ולשאול “למה זה? ומה עושים עם זה?” אנחנו אוהבים להתחיל עם הנענע-בצמח שיגדל אצלך בעציץ ללא מאמץ, וטומן בין עליו עשרות מתכוני טיפוח ומרפא- מיגרנות/אסטמה/מחלות עור/כאבי מחזור/הגברת חלב ליולדת/ניקוי הרחם /לחץ נפשי/חיזוק מערכת הנשימה בחורף/טיפול מיידי באקנה/תולעי מעיים /כאבי בטן, וזו רק ההתחלה.

הרמב”ם המליץ לנשים בכל הגילאים על חליטת נענע “ראוי שתנהיג האישה שתיית רפואות כמו דבש מעורב בנענעת המים”….כדי לשמור2013-06-06 130214 על רחם בריא ונקי לאורך שנים.

את הצורך הקיומי אולי נמצא בסופר  בצורת פירות וירקות אבל את הליטוף הנפשי רק ממלכת הצמחים יכולה לתת לנו, כל מי שגידלה עציץ או שתיל בגינה מצאה את עצמה אחרי שבוע מדברת אל הצמחים מעודדת אותם לצמוח או מזמינה אותם לכוס תה משותף. החודש הזה הוא הזמן המושלם לשתול לעצמך נענע ריחנית- להתחיל את הבוקר בכוס תה שישמור על מערכת העיכול, יזרים את הדם וימנע כאבי ראש, יכייח את הנשימה וימלא את הגוף בחומרים אנטיויראלים לפני החורף. יזין את הדם בשמנים אנטי בקטריאליים, יוריד את הסוכר בדם ויאזן את רמת החומציות.

.

מומלץ לפנות זמן קבוע בשבוע לגינה- בבקרים המוקדמים או לפנות ערב- לצאת, להשקות, להתכופף ולהתלטף.

 

מתכוני נענע:

מי-פנים לחידוש העור ומניעת שקיות מתחת לעיניים-

מי הפנים האלה מנקים את העור לעומק, ושומרים על עור רענן וצעיר בעיקר בצוואר ומתחת לעיניים.

  • 1 מלפפון
  • חופן עלי נענע טריים
  • 1/2 כוס וודקה.
  • להכנה: יש לערבל בבלנדר את המלפפון עם הנענע וכוס מים.
  • סנני את הנוזל שיצא מהבלנדר- והוסיפי חצי כוס וודקה.
  • העבירי לבקבוק נוח לשימוש.
  • לשימוש: יש להספיג מעט מי פנים בכדור צמר גפן ולנקות את הפנים והצוואר.

 

אבקה אנטי-פטרייתית לכפות רגליים מגרדות-

הפטרייה המגרדת בין אצבעות הרגליים היא קנדידה- היא ניזונה מסוכר/עמילן וקמחים לבנים. בזמן הטיפול באבקה יש להמנע ממזונות אלו.

  • 1 כוס אבקת שום טחון יבש (בכל סופר!)
  • 2 כפות עלי נענע טחונים יבשים
  • 10 טיפות שמן אתרי עץ התה
  • 8 טיפות שמן אתרי נענע/מנטה
  • יש לערבב את כל הרכיבים ולהעביר למלחייה נוחה לשימוש.
  • לאחר הרחצה כשכפות הרגליים יבשות לחלוטין יש לפזר בין אצבעות הרגליים.
  • מומלץ לאוורר את הרגליים ולחשוף לשמש. שינוי מיידי מורגש במידה ומרעיבים את הקנדידה גם מבפנים –ע”י תזונה נקייה.

 

אסתר לחמן- בעלת “ערוגות-קוסמטיקה אורגנית” ,מנהלת ביה”ס לצמחי מרפא ורוקחות טבעית, ומחברת הספר “רוקחות טבעית –מתכונים שימושיים לכל יום” (חדש!) www.habosem.com