דיתה עופרים: ל”ערוגות” מוצרים אורגניים ברוקחות טבעית ומסנן קרינה ייחודי

חידוש מקורי ומוצלח ביותר בגזרת מסנני-הקרינה הוא “קרם הגנה אורגני לפנים” של חברת “ערוגות” הישראלית. מקוריותו הראויה לשבח נובעת מהשימוש בתמציות צמחים בעלות חומרי טבע פעילים שיש להם מנגנוני הגנה טבעיים מהשמש וכן המינרל אבץ והפעם לגמרי הטבעי.

אזכיר לכם, כי מסנני הקרינה בשוק נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: מסננים פיסיקליים ומסננים כימיים. המסננים הפיסיקליים מבוססים על החומרים טיטאניום די-אוקסיד (דו-תחמוצת הטיטאניום) וצינק-אוקסיד (אבץ חמצני). את סינון הקרינה הם יוצרים על-ידי “עקרון המראה”, שמשמעותו היא שכאשר קרני שמש או אור פוגעות בהם – הם מחזירים אותן לאטמוספרה והקרניים אינן חודרות לגוף. לעומתם, המסננים הכימיים מבוססים על חומרים שמסוגלים לסנן את קרינת השמש על-ידי “בליעת” חלק מהקרניים שלה ועצירתן בתוכם. הם מאפשר “שיזוף מבוקר”, שפירושו שיזוף מסויים על-ידי חלק מקרני השמש, אך לא שיזוף מלא על-ידי חשיפה לכל הקרניים.

ברור שהמסננים הפיסיקליים נתפסים כיותר בטיחותיים לעור כי הם לא עוצרים חומרים ומשמרים אותם על פני העור, ומעבר לכך, אלו חומרים טבעיים שכמעט ואינם גורמים לרגישויות בעור. הבעיה איתם היא קוסמטית כי הם נוטים להיות עבים, סמיכים ושמנוניים ולהותיר מעטה לבנבן ולא נעים על העור. המסננים כימיים, נעימים יותר למגע בעור, אך עלולים לגרום לרגישויות אצל בעלי עור רגיש. שקילת היתרונות מול החסרונות מביאה את היצרנים לפורמולות סינון קרינה שמשלבות את שני הסוגים. ב”ערוגות” כאמור, האבץ הוא בשלמותו וממקור טבעי ולכן ידידותי לעור.

מרכיב חשוב שמשולב במסנן הקרינה של “ערוגות” הוא חומרים אנטי-אוקסידנטים המנטרלים את פעולתם המזיקה של הרדיקלים החופשיים. הרדיקלים החופשיים מגיעים לעור על-ידי קרני השמש עצמן ובנוסף, הקרניים מאיצות את יצירתם הטבעית בעור. הרדיקלים החופשיים יוצרים תהליך של תקיפת מעטפות התאים, שינויים מבניים ותפקודיים בתאי העור. תהליכים אלה מאיצים את הזדקנות העור והופעת סימני הגיל מוקדם יותר. בעיה אחרת שיוצרים הרדיקלים החופשיים היא תקיפת החומר הגנטי בתוך התאים ה-DNA. תקיפתם המאסיבית מחלישה את מערכת ההגנה של העור ופוגעת במערכת הבקרה שלו, אשר אינה מצליחה לזהות את השינויים הגנטיים שחלו בתאים ולמגר את התאים הפגועים. אנטי-אוקסידנטים ממקור טבעי משולבים היטב ב”קרם הגנה אורגני לפנים” של “ערוגות”, נטול כימיקלים ובעל בעל מסנן קרינה בדרגה טובה מאוד – 30SPF.

ניסיתי אותו וחייבת להודות שהוא נספג בקלות בעור, אינו משאיר סימנים, לא דביק, ללא בשמים וללא חומרים משמרים, שנוטים לעורר רגישויות בעור. הוא היפואלרגני ומכיל מרכיבי הגנה והזנה חשובים, ביניהם: תמצית אצה אדומה (אסטקסנטין), הידועה כמסננת הגנה טבעית ומעניקה איכויות אנטי-אייגינג’, חמאת שיאה אורגנית, תמצית שמן ארגן אורגני, ויטמין E טבעי 100% (TOCOBIOL C) ותמצית תה ירוק אורגני, אשר המעניקים הגנה מקסימלית מהשמש תוך הזנה איכותית של העור. לניחוח העדין והרענן שלו אחראים שמנים ארומטיים. הודות לכל אלה, “קרם הגנה אורגני לפנים” של “ערוגות” יכול להחליף בקיץ את קרם היום ובדרך זו גם להעניק לעור הפנים שלנו יתרונות הגנה ביחד עם תועלות טיפוח וגם לא להעמיס ולהכביד אליו, מחשש לאי נוחות מצטברת.

מוצר נוסף של “ערוגות” שמאוד התרשמתי ממנו וממליצה ביותר לשימוש בקיץ, במקלחת, הוא “סבון פילינג לגוף – זרעי משמש”. פילינג הוא פעולת השלה של תאי עור מתים מעל פני השכבה החיצונית של העור, תאים מיותרים שלא נשרו מעצמם והם יוצרים בעור מראה עמום ונטול חיות. זרעי משמש הטחונים בדרגה הנכונה ידועים בתפקודם לצרכי פילינג הגוף. אנחנו מניחות כמות נכונה מהחומר על עור הגוף ומשפשפות אותו. בפעולת השפשוף, תאי העור המתים נושרים ונשטפים במי המקלחת. הסרתם, חושפת תאים צעירים ובריאים, שגם סופחים טוב יותר את קרם הלחות לגוף. במקום להוסיף קרם גוף, חברת “ערוגות” מראש שילבה ב”סבון פילינג לגוף – זרעי משמש” גם מרכיבי הזנה וטיפוח. ביניהם: תמצית אלוורה שגם מרגיעה את העור מפעולת הפילינג העדינה וגם מעניקה לחות והזנה; שמן קיק מעניק טיפול וטיפוח העור; חומצה היאלורונית מעניקה לעור לחות, רכות וברק; תמציות צמחים ושמנים ארומטיים מעניקים לעור מראה עתיר חיות ומטופח.

עכשיו הגיע הזמן להזכיר את מוצר הדגל של “ערוגות” והוא “סרום חומצה היאלורונית אנטי-אייג’ינג” המתאים לכל סוגי העור. את הסרום מורחים על עור פנים נקי כשכבה ראשונה, ומעליו מוסיפים את קרם הטיפוח ליום או ללילה. בעיקרון, סרום הוא מוצר קוסמטי המכיל ריכוז גבוה במיוחד של רכיבי טיפוח. תפקידו כפול: גם להעניק לעור את מרכיבי הטיפוח שבו וגם לשפר ולהעצים את הספיחה לעור של מרכיבי הטיפוח המשולבים בקרם הטיפוח, שאנחנו מורחות מעל הסרום. חומצה היאלורונית היא מרכיב הלחות הטבעי שמצוי בעור, אלא שכמותו הולכת ופוחתת עם העלייה בגיל. כאן נותנת הקוסמטיקה את המענה שלה עם חומצה היאלורונית בקרם קוסמטי, הנספגת לעור, ממלאת את הקמטוטים, מתפיחה את העור (כמו צימוק יבש ההופך לענב) והודות לכך גם מעניקה לו מראה מוצק. היתרון בסרום של חברת “ערוגות” הוא בשני היבטים: גם פיתוח ייחודי של חומצה היאלורונית המופקת כולה מן הצומח והיא אורגנית וטבעונית לחלוטין. יש לה מולקולה טבעית הקטנה ביותר, מה שמאפשר לה לחדור את כל שכבות העור. בנוסף, שילוב של קומפלקס ויטמינים ומינרלים החודר בעצמו לרקמות העמוקות בעור ומשפר חדירת החומצה ההיאלורונית אליהם, ממלא את העור בלחות פעילה למשך שעות ארוכות. מחליק קמטים וקמטוטים ומעניק מראה עור בגוון אחיד יותר ובריא יותר. זה מה שעושה את ההבדל הגדול ממוצרים מקבילים והופך את “סרום חומצה היאלורונית אנטי-אייג’ינג” של “ערוגות” למוצר הדגל המבוקש שלה.

המוצר האחרון שאסקור הפעם הוא “משחת הפלא האורגנית”, שנכללת בסדרה הטיפולית של “ערוגות”, ואת שמה העניקו לה צרכניה הראשונים. משחה זו היא מוצר שחייב להיות בכל בית כמוצר עזרה-ראשונה. החומרים המשולבים במשחה זו תורמים להקלה, זירוז החלמה וסיוע בטיפול בבעיות עור שונות. הפורמולה שלו מבוססת על דונג אורגני בעל סגולות מרפא מופלאות, שמן זית וחמניות אורגני בכבישה קרה כמקור ללחות, ויטמין E טבעי 100% לשיקום עור פגום, ותמציות צמחים אורגניות של לבדר, קלנדולה וקמומיל.

את המותג “ערוגות” מוצרים אורגניים ברוקחות טבעית, של אסתר ואיתי לחמן, חייב להכיר כל מי שחשוב לו להשתמש במוצרים טבעיים, אורגניים כאלה שנוצרו ברוקחות טבעית, מן הערוגה בחווה שלהם במושב “שובה”, בה הם מגדלים גידולים אורגניים ומהם רוקחים את מוצרי “ערוגות”. כל המוצרים של “ערוגות” הינם על טהרת הצמחים האורגנים, ללא מלחים, לא נוסו על בעלי חיים ללא בישום וחומרים משמרים, כולם תוצר של רוקחות טבעית עם אישור אמריקאי ואירופאי ותקן פיקוח אורגני מיוחד. אפשר בהחלט להגדיר את הנטייה העכשווית לכיוון הזה כגל גואה של מודעות למוצרי קוסמטיקה בריאים ונטולי כימיקלים. אנשים מחפשים את האורגני והטבעי שישמור על בריאותם ומבקשים להימנע ממרכיבים כימיים מזיקים שייספגו לעורם וממנו ימשיכו אל מחזור הדם ולאברי הגוף השונים.

אסתר לחמן היא רוקחת טבעית, מוסמכת רוקחות וקוסמטיקה טבעית מארה”ב ואנגליה, נטורופתית, יועצת תזונה ובריאות הרבליסטית קלינית, מחברת רב המכר “רוקחות טבעית – מתכונים שימושיים לכל יום” (שמופץ כבר במהדורה שביעית שלו) ומרצה במוסדות אקדמאיים ובכל הארץ בתחומי בריאות. אסתר היא שם דבר בעולם הרוקחות הטבעית, והקהילה שלה מונה כ-K80 נשים. ניתן להצטרף אליה בפייסבוק, באינסטגרם, בערוץ יוטיוב או בוואסאפ.

בקבוצת הפייסבוק “ערוגות – חוכמת נשים טבעית” ניתן לקבל טיפים ועצות, בערוץ היוטיוב ניתן ללמוד איך רוקחים ומכינים מוצרים בריאים בבית כמו קרמים, משחות, ליפ-גלוס, ואפילו בשמים, ואפשר גם להצטרף ל”בית הספר לצמחי מרפא” המתקיים בחווה ביחד עם נשים מכל הארץ או לסדנאות בחווה, לאלו שרוצות לחוות את החוויה האותנטית וגם להיות בסמוך לאסתר, שהיא מקור השראה ובעלת ידע עצום ברוקחות טבעית.

המפעל של “ערוגות” נמצא באופקים שבעוטף עזה ויש לו רישיון יצרן של משרד הבריאות ותעודת כשרות והשגחה של רבנות נתיבות. כל המוצרים נרקחים בעבודת-יד מוקפדת ומכילים תמציות ארומתרפיות טהורות, שמנים אורגניים בכבישה קרה בלבד, מיצויים אורגניים מצמחי-בר וצמחי-מרפא. המפעל בעל תו תקן אורגני ישראלי של “אגריאור”, שמקביל לסטנדרטים ולתקן של “קוסמוס”, המוביל בעולם לקוסמטיקה אורגנית ומאגד בתוכו את התקנים האורגניים של אירופה.

המוצרים האורגניים של “ערוגות” נמכרים במאות נקודות מכירה בכל הארץ (רשימה מפורטת באתר), בכל חנויות הטבע, ברשתות ובאתר האונליין של ערוגות.

ל”ערוגות” חנות מכירה בניחוח פרובנס בעיר נתיבות בה תקבלו 15% הנחה על כל המוצרים מתוך רצון לעודד את הפריפריה ואת נתיבות.

לפרטים נוספים, רכישה והכרויות עם מגוון הפעילויות, להלן הקישורים לפלטפורמות של “ערוגות”:

פייסבוק- www.facebook.com/arugotcosmetics

אתר רשמי- www.habosem.com

אינסטגרם – www.instagram.com/arugotcosmetics

נקודות מכירה- www.habosem.com/map

050-224-9600

צילום: יח”צ