דיתה עופרים -צרכנות ויופי : “ערוגות” מותג קוסמטיקה ישראלי אורגני ברוח העצמה נשית

“יופי הוא תוצר לוואי של הרגשה מדהימה” אומרת אסתר לחמן, אמא לחמישה, מייסדת המותג הקוסמטי האורגני “ערוגות” ומקימת המפעל שלו באופקים שבעוטף עזה, בעל רישיון יצרן של משרד הבריאות ותעודת כשרות והשגחה של רבנות נתיבות. כל המוצרים נרקחים בעבודת-יד מוקפדת ומכילים תמציות ארומתרפיות טהורות, שמנים אורגניים בכבישה קרה בלבד, מיצויים אורגניים מצמחי-בר וצמחי-מרפא. המפעל בעל תו תקן אורגני ישראלי של “אגריאור”, שמקביל לסטנדרטים ולתקן של “קוסמוס”, המוביל בעולם לקוסמטיקה אורגנית ומאגד בתוכו את התקנים האורגניים של אירופה.

הקוד המוביל את המותג אינו מצטמצם להצהרה על השקפת עולם – אלא יישומה ביומיום. לצד היותו עסק אקולוגי, משלב גידול צמחי המרפא ועד בחירת האריזות והמשלוחים – הוא מעניק מקום לכוח הנשי, מקיים קהילות נשים תומכות ומקפיד על כספי מעשרות לתרומה חברתית בדגש על נשים. מכל הזמנה המבוצעת מאתר החברה – מופרשים 10% תרומה ישירה לחיזוק והעצמת נשים. מדי חודש מתקיימת פעילות להעצמה נשית ויש תרומות קבועות למקלט לנשים מוכות, סיוע לנערות שנפלטו ממסגרות הלימודים ולנשים שיצאו ממעגל העבודה.

אסתר לחמן היא רוקחת טבעית, מוסמכת רוקחות וקוסמטיקה טבעית מארה”ב ואנגליה, נטורופתית, יועצת תזונה ובריאות הרבליסטית קלינית, מחברת רב המכר ”רוקחות טבעית – מתכונים שימושיים לכל יום“ ומרצה במוסדות אקדמאיים ובכל הארץ בתחומי בריאות, איכות נשית ו Well being. אמונתה כי נשים צריכות לתת לגוף ולרוח את הטוב ביותר, לחזק את הקשר העמוק בינינו לבין הסביבה ובנינו לבין עצמנו והכרה בכוח הנשי, הביאה אותה להקים סביב “ערוגות” קהילת נשים, המונה מעל 20 אלף נשים שבחרו לצמוח וללמוד יחד אורח חיים טבעי שפוי נשי ואמיתי (אפשר להצטרף דרך האתר ועמוד הפייסבוק). בתוך שדרות חוות צמחי המרפא של “ערוגות טיפוח אורגני” נמצא בית הספר הישראלי לצמחי מרפא, תכנית הלימודים מיועדת להכשרת מטפלים, יועצים, ולהעשרה אישית.

“בערוגות” מתמקדים במחקר פיתוח וייצור שיטות טבעיות לשיפור הבריאות והתחושה הגופנית באמצעות מגוון מוצרים אורגנים וטבעיים לטיפוח הגוף והעור. מביניהם, אמליץ בפניכן, בפתחה של עונת החורף, להצטייד מראש בתכשירים טבעיים להקלה על בעיות חורף נפוצות, בעיקר כשמדובר בילדים קטנים, אך גם הגדולים יוכלו להיעזר בהם. הבעיה החורפית היא קושי נשימתי בשל הצטברות ליחה במערכת הנשימה ולכך מיועד השמן “סינרגיית חורף נשימה קלה” של “ערוגות”, על בסיס חומרים טבעיים בלבד. מכיל סינרגיה של שמנים ארומתרפיים בעלי פעילות אנטי-דלקתית. השמן הזה יעיל להקלה על הנשימה בעת התקררות ושפעת כי הוא מרחיב את הסמפונות, מונע הצטברות של ליחה וממיס ליחה תקועה. אופן השימוש המומלץ: לאחר המקלחת, למרוח על בית החזה והגב ולאחר מכן לכסות היטב את האזור כדי לשמור על חום הגוף.

מהתנסותי האישית, מאוד התרשמתי מ”שמפו קינואה” (יש מוצרי שמפו נוספים) אורגני ללא מלחים הגורמים לנזק בטווח הרחוק וללא חומרים משמרים, שמיוצר בתהליך חדשני אשר פותח ב”ערוגות”. אצלי, כבר מהשימוש הראשון, הוא הקל על תחושת האי נוחות בקרקפת והעניק לשיער מגע נעים – גם ללא מרכך ולמחרת, לא הרגשתי צורך לחפוף שוב. התחושה היא שהשמפו הזה בפרוש משקם ומעניק ניקוי עמוק ושיער בריא. לכך מובילה הפורמולה של השמפו שמכילה 100% מרכיבים טבעיים ולפחות 70% מהם מגידול אורגני בפיקוח, שפע צמחי מרפא ורכיבים מזינים, ביניהם: סוכרים של שמן קוקוס אורגני, שמני אובליפיחה וחוחובה אורגנים, חלבון קינואה שמותיר תחושת חלקות ורכות של השיער, גליצרין טבעי להזנת הקרקפת, מיצוי אלו-ורה אורגני להרגעה, שמנים אתריים ומשרי צמחים בעלי איכויות למניעת נשירה ותיקון שיער פגום או יבש. החברה ממליצה עליו גם לסובלים מבעיות עור בקרקפת כמו סבוריאה ואטופיק-דרמטיטיס.

מוצר נוסף שהפתיע אותי לטובה הוא “סבון פנים אנטי-אייג’ינג ורד הבר” ולא רק בהיבט הפינוקי של ריח הוורדים המעודן. מכיל 100% מרכיבים טבעיים ולטובת עור פנים יבש או בוגר. הוא עשיר בחליטות מרוכזות של צמחי מרפא בעלי נוגדי חמצון, להענקת פעולת אנטי-אייג’ינג להאטת תהליכי הזדקנות של העור ומיצויי פרחים ותמציות ארומטיות עדינות לניקוי עדין ועמוק ושמירה על עור בריא ורענן. אני מאוד אוהבת אותו במקלחת שלפני השינה ולאחריו מניחה בהנאה את קרמי הטיפוח.

בהיבט קרמי הטיפוח, התנסתי בשני מוצרים של “ערוגות”: סרום וקרם יום – שאני לא מרגישה בעיה בלהשתמש בו גם בלילה. במשך 26 שנה שבהן הייתי כתבת הקוסמטיקה הראשית של שבועון “לאישה” כתבתי רבות על קרמי יום מול קרמי לילה וההבדלים ביניהם. כיום, הפער מצטמצם. גם בלילה, אני מעדיפה קרם קליל יותר ומעל סרום איכותי – אני לא מרגישה בחסר. מה שכן, כשמזג האוויר מתקרר והיובש בו גובר – אני עוברת להנחת שתי שכבות של קרם יום בלילה. יתכן שאתן מעדיפות להפריד בין הקרמים, רק שימו לב ממה וכמה אתן נהנות יותר ועור הפנים שלכן מודה לכן בבוקר. זהו הקריטריון הקובע לגבי כל אחת מאתנו.

“סרום חומצה היאלורונית” מכיל מולקולות טבעיות קטנות במיוחד של חומצה היאלורונית המופקת מהצומח והודות לגודלן הן חודרות בקלות לעור ומיטיבות איתו. להעצמת הפעילות שולב בפורמולה קומפלקס ויטמינים ומינרלים כדי שיבטיחו חדירת החומצה ההיאלורונית לרקמות העמוקות בעור, מילוי העור בלחות ופעילותה למשך שעות ארוכות. את הסרום יש למרוח על עור פנים נקי, גם בבוקר וגם בערב. הוא מתאים לכל סוגי העור ותורם להטבה בבעיות קמטים, קמטוטים, גוון עור לא אחיד ופגמי עור נקודתיים. אני מעדיפה אותו בגלל עושר הלחות, שעורי הבוגר זקוק לה.

ל”קרם יום פעמוני שלג” תכונות אנטי-אייג’ינג והוא מיועד לעור פנים רגיל עד יבש ומעניק לו הזנה ושמירה על עור חיוני ורענן. הרכיב המוביל בו הוא תמצית משורש הצמח פעמוני שלג, בעלת פעילות קוסמטית עוצמתית ולצידה תמצית מזרעי צמח הטף, שהוא סופר-פוד הגדל באתיופיה ויש לו אחוז קולגן גבוה ופפטידים טבעיים (חומצות אמינו). הקרם מעניק הזנת קולגן טבעית יומיומית ואפקטיבית , לצד קומפלקס ויטמינים מזינים.

לפרטים נוספים, רכישה והכרויות עם מגוון הפעילויות באתר החברה, בפייסבוק: www.facebook.com/habosem

באינסטגרם: www.instagram.com/arugotcosmetics

לשליחת הודעות בווטסאפ 1-801-704-239