טבעי לפי דעתי

הרבה נשים מחליטות לעבור להשתמש במוצרי טיפוח העשויים מרכיבים טבעיים ואורגניים, אשר אינם מזיקים לגוף כמו מוצרי קוסמטיקה אחרים.
אבל רבות מהלקוחות ואף בעלי העסקים שלא כל כך מבינות את ההבדל בין “אורגני” בפיקוח לבין “מכיל רכיבים טבעיים” או “טבעי”
בנוסף גם בקרב אלה שמבינים את חשיבות הצריכה של “אורגני” – יש טעות נפוצה לחשוב שאוכל אורגני זה חשוב אבל קוסמטיקה  – זה פחות קריטי אם בכלל…

בואו נתחיל מלהבין את ההבדל המשמעותי ביותר בין קוסמטיקה טבעית לקוסמטיקה אורגנית –
טבעי – כל מה שמקורו בטבע בלבד ללא חומרים מלאכותיים. בפועל אין היום בארץ פיקוח על מוצר שמצהיר שהוא “טבעי”. גם בהנחה שאת מכירה את מי שיצר את התמרוק ואת בטוחה שהוא שם רק מרכיבים ממקור טבעי, את עדיין עלולה להכניס לגוף שלך רעלים. דישון כימי וריסוסים שבאמצעותם מגדלים את המקורות הטבעיים (צמחי מרפא ושמנים צמחיים) נשארים בתוך תמצית השמנים והצמחים שמופקים ממקור טבעי שהוא לא אורגני.
כמו כן שמנים צמחיים שהם לא “אורגנייים” מופקים בצורה של זיכוך בטמפרטורה של מעל 300 מעלות. הרבה פעמים על ידי חומר כימי שנקרא אוקסאן. הזיכוך משמיד את כל התכונות החיוביות של השמן – ויטמינים, אנטיאוקסידנטים וכו’ ויתירה מזו – משאיר בתוך השמן מולקולות רוויות שמרעילות את רקמות העור והתאים שלנו במגע איתם.
אם במזון יש פילטרים לא מעטים בגופינו שמסננים את הפסולת והרעלים,
כשאנחנו מורחות על עצמינו משחות, שמנים וקרמים – הם חודרים ישירות למחזור הדם ללא פילטרים מקדימים ופוגעים בתאים וברקמות בגופינו.
כך שדווקא יש חשיבות ועדיפות לצרוך קודם כל קוסמטיקה אורגנית ורק אח”כ מזון אורגני…

לעומת “הטבעי” – מוצר קוסמטיקה בפיקוח אורגני – מחייב פיקוח שכל השמני נשא הצמחיים גודלו בצורה אורגנית ועברו תהליכי מיצוי פיזיקליים ולא כימיים שהותירו את כל הטוב שבטבע לשימושינו – שכל השמנים וצמחי המרפא גדלו בתנאים טבעיים, ללא הדברה, רעלים וכימיקלים לפי התקן האורגני של החקלאות.

כלומר מוצר אורגני הוא תמיד יהיה גם טבעי, אבל לא כל מוצר טבעי הוא אורגני.

בחו”ל כבר שנים שיש פיקוח ובקרה על מוצרים שהיצרן מצהיר שהם “אורגניים”. לעומת זאת, בישראל המצב היה שונה. כל אחד יכל לכתוב על המוצר שלו שהוא “טבעי” מבלי שזה ייבדק כמו שצריך. בשנת 2020 אנחנו בערוגות החלטנו שהגיע הזמן לעשות שינוי ויחד עם “אגריאור” – חברת הפיקוח הוותיקה בישראל על מזון וחקלאות אורגנית, פיתחנו תו תקן לקוסמטיקה אורגנית!
את צמחי המרפא שלנו אנחנו מגדלות מההתחלה באופן אורגני בחווה בנגב המערבי שלנו עם השלמות מחוות אורגניות מקומיות אחרות,
את שמני הנשא האורגנייים שלנו אנו משתדלות לרכוש מספקים מקומיים בארץ שמקפידים על גידול אורגני מפוקח וכך בבחירת מוצרי טיפוח של ערוגות אנחנו מבטיחים לכן בריאות ושמירה על טובת הארץ והאדם.

אז בפעם הבאה שאתן רוכשות מוצר קוסמטיקה בחרו במוצר עם תו תקן אורגני של אגריאור.
כך נוכל לקדם את הקוסמטיקה לאיכות אמיתית ובריאה

דווקא משקים ובעלי עסקי שיווק מזון אורגני צריכים לעודד את תעשיית הקוסמטיקה האורגנית ולהימנע מלשווק מוצרים “טבעיים” שלא בפיקוח אורגני מאחר ואותם מוצרים “טבעיים” ממשיכים ומחזקים את החקלאות הקונבנציונלית על פני ה”אורגני”.