קריסטלים ואבנים טובות

אני יושבת על הברכיים של סבא יעקב שלי בחנות התכשיטים בעיר העתיקה,

בת שלוש אולי ארבע סבא פותח קופסא כחולה ושואל אותי איך קוראים לאבן הזאת? ומי זאת? הוא אוסף 4 אבנים טובות שהביא מרחבי העולם מבטן האדמה ממחצבות ונהרות ומוסיף פתק קטן: “אוסף האבנים הטובות של אסתר” שנים יעברו עד שאבין את גודל המתנה שהוא נתן לי כצידה לדרך….

מושבת קריסטלים

אבנים טובות וקריסטלים מתקשרים הרבה פעמים לאיזה עולם רוחני מנותק, אמונות טפלות וכישופים, אבל האמת הפשוטה היא שהן מתנות חן מהאדמה- ממש כמו צמחי מרפא, מעל עשור אני מרצה לומדת וחיה את עולם צמחי המרפא- ואם נעצור לחשוב על זה רגע- הצמחים הם כמו צינורות וקשר בין האדמה לשמיים-יונקים מינרלים,ויטמינים וחומרים מהאדמה ומתרגמים אותם לעשב פרח וזרע שנוכל להשתמש בו כמאכל ריפוי ויופי…

אבני חן

אבני החן הם כמו תרכיז של כל הכוחות האלו ומגיעים ממקום עמוק עוצמתי ומרוכז הרבה יותר- בצד המדעי הם נושאים תרכובות כימיות שילובי מינרלים וחומרים עוצמתיים אחרים, בצד התנכ”י כבר גילו לנו חכמינו – “אין לך כל אבן ואבן מן האבנים היקרות שלא תמשוך כח מן העליונים” (רבינו בחיי על שמות כ”ח)

החושן של הכהן הגדול היה מורכב מ12 אבני חן כל אבן כנגד שבט משבטי ישראל- כולנו שייכים לאחד מן השבטים-ולכולנו יש אבן שהיא משורש משפחתי-קבוצת נשמות ששייכת לאבן מסויימת.

אם זה רחוק או גבוה מידי- אני אוהבת להשאר עם רגליים על האדמה ופשוט לתת לאינטואיציה לדבר איתי- כנסו לחנות אבנים ונסו לראות מה האבן שהכי מושכת אותכן? האבנים הפכו לחברות קרובות אצלנו בבית ומעבר לשרשראות הענברים ולתכשיטים אנחנו מניחים אותן בפינות מסויימות ומשתמשים בהם למגוון רחב של דברים-החל מכאבי שיניים ועד להורדת חום,הרגעה טיפול בעקיצות ועוד ועוד (בפוסט הבא!)

כשהייתי בהריון סבתא נתנה לי אבן רובי שתשמור על ההריון- ענדתי את השרשרת יום ולילה ובאחד הלילות הרגשתי פתאום שהשרשרת חונקת אותי- הורדתי אותה לפני השינה ואחרי 4 שעות התחילו הצירים והלידה הגיעה… מאז כל הריון אנחנו מעבירות בנינו את השרשרת עם אבן הרובי- שמחזקת רחם, עוצרת דימום, שומרת מפני הפלות ומרגיעה את מערכת העצבים…. לא צריך להאמין באבנים כמו שלא צריך להאמין בצמחי מרפא- זו רק הזמנה להכרות עם ממלכת המינרלים המופלאה והעמוקה…

רוז קוורץ ועוד

מי האבנים האהובות עלי? מתי אני ישנה עם אבן או שמה בכיס או בתיק-בוחרת את הטבעות לפי מי ומה הולך להיות לי היום- על כל אלה אכתוב בפוסט נפרד ובנתיים רק משאירה לכן את השאלה- לאיזה שבט אתן שייכות?

הנה אבני החושן שלבש על לוח ליבו הכהן הגדול וקיבל דרכן תשובות ומסרים- ספרו לי מאיזה שבט אתן:)

ראובן- אודם (רובי) זבולון – יהלום

שמעון- פטדה (טופז) דן – לשם (אופל)

לוי -ברקת (אמרלד) נפתלי – שבו (אגת)

יהודה – נופך (גארנט) גד – אחלמה (אמטיסט)

יששכר – ספיר אשר – תרשיש (אקוומרין)

יוסף- שוהם (אוניקס) בנימין – ישפה (ג’ספר)

ואם כל זה סינית עבורך- זה רק הזמנה ללמוד שפה חדשה:) אז ספרו לי אם יש לכן אבנים כלשהן בבית ומה אתן עושות איתן?