הזהב השחור – 4 שימושים מפתיעים בפלפל שחור

המטבח הוא הלב של הבית- מקום מפגש כמעט יחיד למשפחה שלנו באורח החיים המערבי,

המטבח הוא גם הדרך ללב ולבריאות של בני הבית ‘בדלת האחורית’, כל תבשיל, כוס תה או מרק הם הזדמנות לרקוח רפואה נחמה איזון ואהבה לבני הבית.

במשך שנים נשים ידעו וגילגלו מתכונים מרפאים כשהסוד העיקרי היה תבלין כזה או אחר

היום כמעט ושכחנו את הסודות שהופכים כל תבלין לתרופה ולקסם, לרוב יש לנו 4 או 5 תבלינים עיקריים במטבח וגם איתם אין לנו ממש מושג איך ומה לעשות…

הפלא הוא שכשלומדים ומכירים לעומק כל תבלין נראה כמו עולם ומלואו ופתאום את מוצאת את עצמך משתמשת בטימין לבישום ובכורכום לציורי מים, אז 4 שימושים אולי פחות מוכרים אבל יעילים באופן מפתיע עם התבלין שיש לכולנו בבית-

פלפל שחור

פלפל שחור הוא אולי התבלין המוכר והנפוץ בעולם, בעבר היו משלמים בעזרת פלפלים-כן,כן,ממש כמו כסף! אדם עשיר היה זה שמחזיק במזווה ק”ג של פלפל שחור.

אי אפשר לדמיין אפילו אבל בגלל “הזהב השחור” ארצות נכבשו וסחרו בו במשך שנים כתבלין ומרפא עולמי. החומר הפעיל שבו נקרא פיפירין ובעצם הפלפל הלבן האדום והשחור מגיעים מאותו השיח רק בשלבי הבשלה שונים.

אז חוץ מלהוסיף חריף, מה עוד אפשר לעשות איתו?

הזהב השחור

1. מנסה להוריד במשקל ושום דבר לא זז? הפלפל השחור מאיץ ירידה במשקל ומוריד שומן עודף בעיקר שומן בטני! איך תוכלי לרדת במשקל בעזרתו?
איך שאת מתעוררת בבוקר שימי בכוס מים חצי לימון חצי כפית כורכום וקמצוץ פלפל שחור, המשקה הזה הופך את הקיבה לבסיסית ומסמן לגוף שניתן לשחרר עודפי ומאגרי שומן מהגוף. נסי את זה למשך חודש ותראי שינוי מדהים.

2. סובלת מקשיי נשימה? ברונכיט או סתם אף סתום וסינוסים כואבים? בכוס מים חמים הוסיפי קמצוץ פלפל שחור עם 4 עלי נענע-הפלפל השחור מכייח- מחמם ומנקה את דרכי הנשימה.

3. הרגליים קפואות? השרירים כואבים או יש לך כאבי פרקים?

חממי בסיר קטן כוס שמן זית חצי כפית פלפל שחור, וחצי כפית ג’ינג’ר.

אחרי 10 דקות הורידי מהאש תני לשמן להתקרר והוסיפי 5 טיפות שמן אתרי מנטה

שמן עיסוי מחמם

והנה לך סינרגיה מחממת ומשחררת בצורה מדהימה מעולה לכאבים ראומטיים, שרירים תפוסים או רגליים קרות- פשוט עסי את האזור הכואב ותרגישי חום עמוק ושחרור מיידי.

4. לצמיחת שיער אצל גברים או נשים- ערבבי חצי כוס שמן קיק עם 1/2 כפית פלפל שחור ואת המסיכה הזו יש לעסות לקרקפת ולשטוף אחרי 10 דק’. הפלפל השחור מאיץ צמית שיער ומעורר את זקיקי השיערה.

אז זה הזמן להוציא את הזהב השחור מגבולות הסירים ולהנות ממנו ביומיום,

מחכה לשמוע איך ולמה את משתמשת בפלפל השחור!

אסתר