אתגר ניקוי אביב- המתכונים שלנו (חלק א’)

כל שנה מיד אחרי פסח אנחנו מקיימות את אתגר ניקוי האביב שלנו- 30 יום של שינוי תזונתי עמוק. המטרה העיקרית היא להחשף לאורח חיים מאוזן איכותי ובריא יותר.

ללמוד איך נוכל בקלות ובכיף להזין את עצמנו באהבה וכבוד לגוף המופלא שלנו, ולעבור מתזונה רגשית בה האוכל שולט בנו -לתזונה מודעת בה אנחנו בוחרות מה להכניס לגוף שלנו. ערוגות היא מותג לייפסטייל טבעי ועבורנו המוצרים הם הלב אבל הרוח היא אורח חיים מאוזן בריא ומענג יותר.

השנה פתחנו את ניקוי האביב ובתוך 24 שעות הצטרפו מעל אלף נשים- הניקוי הפך לוויראלי ואנחנו כבר מעל 3000(!!!) חברים בניקוי האביב-שמתרחש בקהילת הפייסבוק שלנו ערוגות-חכמת נשים טבעית ובקבוצות הווטסאפ שפתחנו. ריכזנו עבורכם פה מתכונים פשוטים טעימים ומלאי השראה שיתנו לכן רעיונות וחשק להמשיך יחד. המתכונים לא מחולקים לפי ארוחות -ניתן לנסות אותם ולשלב אותם במהלך היום. את המתוקים אני ממליצה לשמור לשעות המוקש בהם יש נפילת מתח ועייפות כמו 10 בבוקר ארבע אחה”צ ועשר בערב (אמרנו לישון מוקדם:) את האוכל המבושל כדאי לשמור לערב או לצהריים אם אתם פעילים פיזית. את המזון החי לשלב בכל ארוחה . אז קדימה- למתכונים שלנו!

שייקים וקערות סמוז’י – יש 2 כללים פשוטים בהכנת שייקים :

  1. כדאי למלא את הבלנדר או הכוס ברכיבים ולכסות במים זה כמות הנוזל שתצטרכו כדי לקבל מרקם אחיד אך לא נוזלי מידי.
  2. בכל שייק כדאי לשלב: פירות,עלים ירוקים (נענע,חסה,קייל,אורוגולה,נבטים,עלי בייבי) שומן בריא (חמאת שקדים,שמן קוקוס,אבוקדו,חמאת אגוזי לוז,אגוזים שלמים) ונוזל כלשהו (מים,חלב סויה,חלב שקדים,מיץ תפוזים סחוט)
  3. ההבדל בין שייק לקערת סמוזי הוא במרקם – בשייק כמות הנוזל היא כאמור קצת מעל לכל הרכיבים בקערת סמוזי טיפה פחות שחקו עם הכמויות וגלו מה הכי טעים קל וכיף.

 

שייק ירוק – שייק ירוק הוא דרך נפלאה להכניס לגוף שפע כלורופיל (חלב האם של הטבע וחומר הניקוי הכי מזין שאפשר לתת לגוף) בכמות גדולה. קשה לאכול ערמות של עלים ירוקים אבל בתוך שייק זה זמין טעים וקל.

שייק בוקר מרענן:

3 תפוחים חתוכים לרבעים

1 מלפפון

2 תמרים

כוס עלים ירוקים- חסה/נבטים/קייל/פטרוזיליה

2 כפות שקדיה – להכניס הכל לבלנדר לכסות במים ולבלנדר עד למרקם חלק וקרמי.

  • שייק ירוק מתוק – 2 בננות+2 אגסים+כוס עלי בייבי/רוקט +3 תמרים+מעט קינמון=לכסות במים ולבלנדר למרקם חלק ואחיד.
  • שייק אדום לחיזוק הברזל מעולה לנשים אנמיות-למי שסובל מעייפות או נשירת שיער או חוסר בברזל – 3 תפוחים אדומים+סלק מקולף חתוך לרבעים+כף לימון סחוט+חופן נבטי חמניה+כוס פירות יער קפואים+10 אגוזי מלך= לבלנדר הכל למרקם אחיד

סמוז’י בוקר – לסמוז’י מוסיפים מעל פירות שלמים אגוזים חתוכים ותוספות שהופכות את הקערה לארוחת בוקר משביעה.

סמוזי בוקר מרענן – כוס מלון חתוך לקוביות+2 אגסים+אבוקדו ללא הגרעין+חופן שקדים או 3 כפות שקדיה+3 תמרים – מכניסים הכל לבלנדר מכסים במים מעט מתחת לקו הפירות מבלנדרים מרקם סמיך שניתן לאכות בכפית מעבירים לקערה ומקשטים מלמעלה בקוביות מלון קטנות ענבים ואגוזי מלך.

סמוזי ירוק לניקוי עמוק – נפלא לחיזוק הגוף ולתחושה רעננה ואנרגטית: 3 אגסים+2 מלפפונים+תפוח+חופן עלי נענע+כוס נבטי אלפלפא+3 עלי חסה+מעט ג’ינג’ר וכף לימון-לכסות במים ולבלנדר למרקם סמיך להעביר לקערה ולקשט בענבים סגולים+פיסטוק לא קלוי.

)צילום: פלאנט יו)

  • שיפודי טופו – רגע לפני יום העצמאות רגע לפני על האש משפחתי -תכינו לכם את המעדן הזה וכמות גדולה כי כולם הולכים לעוף עליו הסוד בטופו הוא שאין לו טעם בפני עצמו ולכן הוא יספוג כל רוטב שנשרה אותו בתוכו- לוקחים חבילת טופו וחותכים לקוביות משרים את הטופו בקערה עם רוטב סויה וקצת סילאן למי שרוצה להתפרע אפשר להוסיף כף חמאת בוטנים אחרי חצי שעה מרכיבים את השיפודים – קוביית טופו ואחריה ירקות – עיגולי גזר,גלעת,קישוא,שיני שום ובצלים משתלבים מעולה. מניחים על הגריל וזו אחלה מנה.
  • אותם הרכיבים במתכון למעלה יכולים להיות בלי השיפודים פשוט מנת מוקפץ ירקות וטופו הוסיפו שעועית ירוקה וגמבה חתוכה לרצועות הקפיצו את כל הרכיבים ברוטב סויה וסילאן.
  • הנבטה ותבשילי עדשים – כל העדשים והקטניות הופכים לחלבון איכותי ולמזון עשיר במינרלים וויטמינים וחומרים חיוניים ברגע שמנביטים אותם ,הנבטה היא פשוטה וקלה ומורכבת משני חלקים שלב האמבטיה- משרים כל סוג בנפרד בתוך קערת מים ושלב המקלחות- בבוקר מסננים את מי האמבטיה מניחים את העדשים במסננת ומקלחים אותם אחת ליום לאחר יומיים שלושה הם נובטים!
  • השרו לילה בקערה מלאה מים כוס עדשים ירוקות,כוס עדשים כתומות,מש,שעועית לבנה. בבוקר מסננים את המים אפשר להשאיר במסננת והעדשים פשוט ינבטו-משם אני אוהבת להעביר את הנבטים לקופסאות איחסון במקרר ולשלב את הנבטים בסלטים ותבשילים ושייקים.

תבשיל עדשים וירקות מאודים : 3 כוסות עדשים ירוקות מונבטות+3 כוסות רסק עגבניות – לבשל את שניהם יחד עם מעט תבלינים וחצי ראש שום עד לתבשיל רך. הוסיפו ליד התבשיל קוביות דלעת גזר וקישוא מאודים עם מעט ג’ינג’ר מגורד שום ולימון.

  • ממרח קשיו מושלם לשילוב עם סלטים או ירקות בתנור: אגוזי קשיו מכילים מינרלים חיוניים כמו ברזל ומגנזיום ניתן לשלב אותם ליצירת חלב יוגורט וגבינות צמחיות- לגבינת קשיו במרקם למריחה: 2 כוסות קשיו -השרו את הקשיו ל20 דקות במים וסננו +2 שיני שום+מיץ סחוט מלימון אחד+חצי כוס מים +חצי כפית מלח ורוד = מכניסים את כל הרכיבים למעבד מזון וטוחנים עד למרקם גבינה אפשר להוסיף טעמים כמו עלי זעתר,סומאק,שומשום. אני אוהבת להכין צנצנת למשך כל השבוע ולהשתמש כמטבל מזין משביע ומופלא לירקות חתוכים או ירקות בתנור.
  • ממרח פסטו שמקפיץ כל תבשיל וסלט: 2 כוסות עלים ירוקים-בזיליקום/פטרוזיליה/רוקט+2 כוסות אגוזי מלך+לימון אחד סחוט+4 שיני שום+כוס שמן זרעי ענבים או זית= להכניס למעבד מזון ולטחון למרקם פסטו.
  • גלידת תותים = גלידה נפלאה מתוקה שגם ילדים אוהבים במרקם מדהים: 3 כוסות תותים קפואים או טריים+ 2 כוסות קשיו שהשרתם במים לחצי שעה+4 תמרים=להכניס למעבד מזון ולטחון למרקם גלידה חלק ומתוק אפשר לגוון ולהחליף את התותים במנגו/פסיפלורה.
  • כדורי שוקולד= כוס תמרי מג’הול +2 כפות קקאו נקי ללא סוכר או אבקת חרובים+2 כפות שקדיה+כפית קינמון+כוס אגוזי מלך טחונים= מכניסים הכל למעבד מזון וטוחנים לבצק מוציאים ומכינים כדורים ושומרים בקופסא במקרר.
  • טיפים להכנת שייקים – מומלץ למלא את הבית בפירות וירקות טריים בכל תחילת שבוע, צנצנות של אגוזי לוז,מלך,שקדים. ממרח שקדיה ניתן למצוא בכל סופר והוא מקל ומעשיר את התזונה. אנחנו ממליצות להימנע מכל מיני אבקות קסם של מזונות על מעובדים המגיעים מחו”ל- יש לנו פה שפע בריא טרי זמין ומלא חיים. כדי שהשייקים יהיו משביעים הוסיפו אבוקדו/שקדים ונבטים .אם אתם עמוסים בבוקר הכינו לכם בקופסא  פירות חתוכים או קנו פירות קפואים שרק צריך לזרוק לבלנדר בבוקר וללחוץ על הכפתור.
  • מטרת הניקוי היא לשחרר את ההתמכרות לסוכרים פחמימות ומזון חומצי כמו קפה ואלכוהול- ולעבור לתזונה של בחירה נסו לעצור רגע לפני ולתכנן את הארוחות שלה יום הקרוב -כל מזון שנמצא במקרר ובמזווה וברחבי הבית כנראה יגיע בסופו של יום לתוך הגוף אז נסו להכניס הביתה רק חומרי גלם טריים איכותיים שתרצו שיכנסו אליכם לגוף.
  • צעדים קטנים שינויים גדולים- גם אם פיספסתם לא הצלחתם -כל שעה וכל החלטה כל ארוחה וכל רגע משמעותי ומשפיע על הגוף! הורדתם קפה בבוקר-הגוף כבר מתחזק! זה לא הכל או כלום המשיכו את תוכנית אתגר האביב גם אם זה רק נראה לכם שיפור קטן-אתם בכיוון הנכון.
  • וותרו על שיפוט ביקורתיות והלקאה עצמית- אין אסור ומותר יש רק כיוון טוב אליו אנחנו צועדים שלב שלב בנחת ובכיף!
  • אנחנו פה! קהילת ערוגות חכמת נשים טבעית בפייסבוק מעלה כל יום עשרות מתכונים,רעיונות,עזרה והשראה לחיים שפויים בריאים ויפים יותר- מוזמנות להצטרף לשתף ולהנות.
  • יש הרבה מאד צמחי מרפא שמפחיתים את החשק למתוק,מנקים את הגוף מקנדידה,כולסטרול ודלקתיות מחזקים את הגוף ומעניקים אנרגיה וחיוניות אני לוקחת שילוב של צמחים בכל בוקר בתוך שייק הבוקר זה עוזר לי להתניע את היום ולשמור על תזונה מאוזנת  – רקחתי עבורכן פורמולה שמשלבת 12 צמחי מרפא מדהימים שיחזקו את הגוף מבפנים יעזרו בהסרת משקל מיותר ואיזון הורמונלי פורמולת הדיטוקס שלנו נמצאת כאן עבורכם-
  •  מארז ניקוי האביב שלנו שכולל עוד כמה פינוקים במחיר הנחה רק לחברות הקהילה שלנו עם קוד קופון: ניקוי ערוגות
  • קפצו לכאן כדי לראות!

לימים יפים מלאי שמחת הלב ובריאות שפויה,

אסתר

*שבוע הבא יעלה החלק השני של אוסף המתכונים שלנו- בנתיים צלמו ותייגו את ערוגות שנוכל לראות מה הכנתם!